When humor goes, there goes civilization. ~Erma Bombeck




July 15, 2009

Sinfully Delish Banana Pudding or as Paula Dean calls it "Not Yo' Mamma's Banana Pudding"

Isn't this pretty. Please excuse the bags of crap on the floor. I had to tote a bunch of stuff to my brothers house for our 4th of July Extravaganza. I did not notice the bags-o-crap when taking my picture. I am mortified. (not)



A close up.
I made this for the 4th of July and it was a huge huge huge hit!! And only two people there were drunk, so I was getting solid reviews. I must add though even the drunks went back for seconds.
I am making it again this weekend for my sons 31st birthday. I know I am way to young to have kids that age, but we will discuss that at another time.
*I love Paula Dean. I got this recipe from her, she calls me occasionally and asks me to try her stuff out. I gladly oblige. This one is a keeper. Most of her things are, in my humble opinion.
Here goes:
2 bags Pepperidge Farm Chessman Cookies, divided
6 to 8 bananas, sliced
2 Cups milk
1 5 ounce box instant French vanilla pudding ( I used plain old vanilla)
1 8 oz pkg. cream cheese, softened
1 14 oz. can sweetened condensed milk ( I used two, one for the recipe and one for my beverage while making said dessert)
1 12 oz container frozen whipped cream topping, thawed, or an equal amount sweetened whipped cream. ( If you know me at all, you know I did not use the frozen whipped crap)
Line bottom of a 13 x 9 x 2 inch dish with 1 bag of cookies and put bananas on top. Blend milk with pudding mix with a hand held electric mixer until well blended.
( Hum one of your favorite tunes for a moment, my hands are going numb so I need to take a break. Too much gardening. )
Sorry for the inconvenience
.
Oh man, now the Jehova Witness's are at the door, just a moment.
They were very nice. I will read the Bible a little later today.
Line bottom of a wait........ sorry!
Beat cream cheese and condensed milk together in a bowl until smooth, fold in whipped cream. Add to pudding mixtgure, stirring until well blended. pour mixture over cookies and bananas, cover with remaining cookies. Refrigerate.
One quick suggestion. Put the bananas on top of cookies just before you pour the pudding mixture over them. Banana's go brown so fast that, that just looks gross.
* Paula Dean never calls me. I wish she would! I'd probably poop my pants though.


20 comments:

Yvonne said...

I copied this recipe and can't wait to be done with my diet so I can try this!

Connie said...

It's good to know that while making this recipe you can have interruptions and it still turns out FABULOUS! Sorry about your numb hands. Did the beverage you had during the cooking process help with that?

Mary at My New 30 said...

Looks super delish! I have yet to try this version but ya know I love me some Paula!!

Kristina P. said...

I WILL be making this. And I won't be using that Cool Whip crap either.

The Garden of Egan said...

Hey Nana! Paula Deen here! You are doing a terrific job with the pictures and 'xplaining how to make it! I can tell that we are gonna be great friends. I do need to know if there is a special dish that you could give me to use on my next show. Let me know! Oh, in the future, you gotta get the bag o crap off the floor.

Grand Pooba said...

What's wrong with cool whip?

Crap? I don't think so. Don't you know everything's better with Cool Whip?

So do I add the Jehova's Witnesses before or after the cream cheese?

Sparcam said...

you are a riot! i'm thinkin' the Jehovah's Witnesses migh make the whole concoction too crunchy;-0!
i apologize 4 my crappy punctuation and capitalization...have a baby in one arm and a kitten on my other shoulder...i am soooo talented!

Jane In The Jungle said...

Oh yeah you know me and Paula are tight....seeing as we're both from Georgia and all that.....and oh yeah, this recipe is great....now I'm craving.

Mimi Sue said...

Well, I guess I can start my diet after I try this. (any excuse will do) Really sounds delish. Mimi

Kathy B! said...

This is one I'm going to try! Except I'll either melt some chocoloate and/or peanut butter or just randomly throw some in... bananas - choclolate and peanut butter is just wrong!!

Kelly said...

Yeah, Paula knows how to cook that's for sure. Looks delish. I never noticed the bags of crap on the floor.

Bonnie the Boss said...

Oh, my heck it is a good thing I don't have the ingredients here right now, because I would make it and not share with the kids! I couldn't tell what the bags of crap were, don't fret!

Debbie said...

Nobody in the Navy ever brought any banana pudding this good to our little soirées!

Midwest Mommy said...

That looks yummy!

Deanna said...

That really looks and sounds delicious! Thanks for the share.

3 Bay B Chicks said...

Why is no one addressing the fun and fabulous Paula Dean in their comments? I LOVE me some Paula. Oh, Nana, we really are soul mates! I have a few of her cookbooks too.

Have you tried making Paula's Southern Fried Chicken? It rocked my world.

-Francesca

KelleyAnne said...

Me and Paula Deen go way back...I've gotta try this recipe ya'll

Marina said...

I'm going to have to try this...It looks sooo delish!

Happy Sat Sharefest!

PS Come visit my blog and enter the 2 giveaways...while at my blog please could you help me build up comments for the blog giveaway I'm trying to win? Thank you

http://energizerbunnysmommyreports.blogspot.com/2009/07/top-10-reasons-i-am-excited-to-stay.html....

Alexis AKA MOM said...

Ohhh Nana to be friends with Paula, now that is something :). I think she has it right :)

This looks delish, my dad loves those cookies ... hmm I will have to "borrow" some of his and make this :)

Anonymous said...

Visit http://www.theclothing.net online designer clothing boutique for girls looking to buy new designer clothing.
At theclothing.net we offer: Wedges, eDM Private Collection, Laundry, Nicole Miller, Prom Dresses, Nipple Pasties, Lip Balm, Doori Fashions, Lingerie, Coloriffics, Denim, Messenger, Nicole Miller Prom, Tees-Tanks, Nicole Miller Prom, Knickers, Footwear, Doori Fashions - designed by: Dave & Johnny, American Retro, J.W. Hulme Co., La Femme, Golden Goose, Juliet & Company, Vitamin A Silver/Prints/Stripes, Evil Twin, Muubaa Leather, JADEtribe, Halston Heritage, Jenny Bird, Jennifer Zeuner, Jasz Couture, Vitamin A Gold/Emerald Shimmer, Zumreed, Alice + Olivia, BOYFRIEND/GIRLFRIEND, Jil Sander, Jean-Michel Cazabat, Laila Azhar offering products like: Diane von Furstenberg Khali Dress, Bop Basics Small Brim Fedora, Printed Prom Dresses by Jovani Beyond, Seychelles Hawk Peep Toe Wedge, Steven Melanee Perforated Oxfords - cheapest prices, online sale!